Ukázka reportu v Power BI – Výkaz práce zaměstnanců

Dnešní článek je inspirativní ukázka jednoduchého Power BI reportu, který zobrazuje, jak zaměstnanci vykazují svůj odpracovaný čas. Pomocí několika jednoduchých kroků, které zvládne každý si takový výkaz práce můžete udělat také. Pokud jste v Power BI nějaký ten report už dělali, nemělo by vám zpracování reportu zabrat více než pár hodin.

Výkaz práce v Power BI – Výsledek

Podobných reportů se dá vymyslet spousta, ale dejme tomu, že máme společnost ABC. Tato společnost pracuje na několika různých projektech a její manažeři vykazují odpracovaný čas na různé projekty. Report výkaz práce bude zobrazovat přehlednou formou jak tento čas zaměstnanci na jednotlivé projekty alokují.

Report si můžete zvětšit přes tlačítko vpravo dole. Některé naše další reporty můžete najít pod tagem power bi dashboard

Power BI report na vykazování práce obsahuje:

Report je plně interaktivní. To znamená, že pokud kliknu na nějakou položku filtru, tak zareagují všechny ostatní vizuály. Stejně tak můžeme kliknout na nějaký barevný segment v grafu a tím se nám report ukáže data za vybraný segment.

  1. Lištu s filtry (slicer)
    1. Projekt – ůžeme si filtrovat podle projektu, na který se vykazuje práce
    2. Pracovník – Zaměstnanec, který na projekty vykazuje
    3. Měsíc – Kalendářní měsíc, na který zaměstnanec práci vykázal
  2. Hlavní report s přehledem odpracovaných hodin (matrix)
    1. Řádky dělíme na projekt a pracovníky
    2. Sloupce na Rok a měsíc
    3. Uvnitř tabulky máme odpracované hodiny
  3. Grafické znázornění pro rychlou orientaci

Data, ze kterých report čerpá jsou založeny na 1 excelovském sešitu s velmi jednoduchou strukturou.  Po naimportování excelu do power bi desktop vzniká takovýto datový model nebo spíše tabulka 🙂 Sloupec rok a měsíc jsem si dopočítal pomocí jednoduchých vzorců jazyka DAX ze sloupce Datum.

Nakonec už pouze zbývá pohrát si s vizualizací dat

Vizualizace dat - výkaz práce v Power BI

 

 

Reagovat na příspěvek